فواید مهم ماشین بازی برای کودکان

آیا تا کنون درباره اهمیت فواید ماشین اسباب بازی برای کودکان دقت کرده‌اید؟ آیا می‌دانستید اسباب بازی‌های ماشین مانند ماشین پلیس هم می‌توانند در تقویت مهارت‌های کودکان شما نقش موثری داشته باشند؟
یکی از اسباب بازی‌هایی که اکثر اوقات برای بازی کودکان انتخاب می‌شود ماشین اسباب بازی است که معمولاً مورد توجه و استقبال هم پسرها و هم دخترها در همه رده‌های سنی قرار می‌گیرد.
ما قصد داریم در این مقاله به طور جامع درباره فواید ماشین اسباب بازی صحبت کنیم پس حتما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا اطلاعات آنها پیرامون اثرات ماشین اسباب بازی در زندگی کودکان بیشتر شود.
یادتان باشد بعد از خرید هر یک از انواع ماشین اسباب بازی می‌توانید به کودک خود کاربرد آن را در دنیای واقعی توضیح دهید و از او بخواهید که در قالب یک داستان خیالی با آن بازی کند.هم‌چنین بازی با ماشین اسباب بازی برای کودک این حس را به وجود می‌آورد که مانند والدینش در حال رانندگی کردن است. این تقلید رفتار والدین در ایجاد حس استقلال و خیال‌پردازی بچه‌ها تاثیر زیادی دارد.
بازی کردن یکی از فعالیت‌های جدایی‌ناپذیر زندگی کودکان است و کودکان زندگی را بازی می‌بینند، پس بهترین فرصت برای والدین است که بازی و یادگیری را همراه با هم کنند.
می‌دانیم که پدر و مادرها باید حساسیت زیادی در انتخاب بازی و اسباب بازی برای کودکان خود به خرج دهند و نگاه عمیق‌تری به امر یادگیری هنگام بازی داشته باشند.
ماشین بازی یکی از گزینه‌های خوب برای والدین است. زیرا زمانی که کودک با ماشین خود بازی می‌کند مفاهیمی که در دنیای واقعی هم کاربرد دارد را یاد می‌گیرد. مثلا می‌داند که ماشین، پنجره، فرمان، چرخ و… دارد و در بزرگسالی به راحتی می‌تواند با یک ماشین واقعی ارتباط برقرار کند و آن را به آسانی براند‌‌. یا زمانی که کودکان به صورت دسته جمعی شروع به ماشین بازی می‌کنند به طور مستقیم و غیر مستقیم در حال یادگیری احترام به حق و حقوق دیگران و کار گروهی هستند که به دست آوردن این مهارت قطعا آینده‌شان را تحت تاثیرات مثبت قرار می‌دهد.

ابزارهای هوشمند مورد علاقه‌ی کودکان هستند اما ممکن است ضررهایی مثل ضعیف شدن چشم یا ابتلا به چاقی را برای آنها به دنبال داشته باشند. بر اساس آمار‌های سازمان بهداشت آمریکا بیش از بیست درصد از کودکان به خاطر سبک غلط زندگی در معرض چاقی هستند. این عادات باید از طرق مختلف اصلاح شوند که یکی از روش‌ها، بازی‌های حرکتی است مثل ماشین بازی.

در این بازی کودک برای حرکت دادن ماشین از دست‌ها و عضلات و ماهیچه‌های خود استفاده می‌کند که به مرور زمان باعث قوی‌تر شدن و سلامت جسم او می‌شود. این بازی نیز موجب تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت، هماهنگی بین چشم و دست کودکان می‌شود. زمانی که کودک با ماشین بازی می‌کند از دستان خود استفاده می‌کند، روی زانو خود خم می‌شود و ماشین را هل می‌دهد. گاهی هم ماشین‌های بزرگتر را با بند دنبال خود می‌کشد. همان طور که گفتیم تمامی این فعالیت‌ها به تقویت عضلات و ماهیچه‌‎های ظریف کودکان کمک کرده و باعث چابکی آنها می‌شوند. مهارت‌های حرکتی ظریف کودکان از آنجا مهم است که در توانایی قاشق و چنگال دست گرفتن هنگام خوردن غذا، استفاده از قیچی، بستن بند کفش و انجام کارهای ظریف مانند بستن دکمه نقش دارند.

یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند برای پدر و مادرهایی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند چالش بر‌انگیز باشد این است که فرزندشان بتواند در زمان مناسب مهارت‌های حرکتی پیدا کند. بازی با هر نوع ماشین اسباب بازی در روند ایجاد و افزایش مهارت حرکتی تاثیر بسزایی دارد. به طوری که کودک کاملا یاد می‌گیرد از دستان خود به بهترین شکل استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط